Blog o tym co robimy, zawodowo :)

Piszemy o reklamie, content marketingu
i blogosferze.

Newsy, aktualności i inne nowości ze: świata online, reklamy na blogach i życia firmowego.

Kulinarne inspiracje marki Kamis – kampania na blogach

W grudniu wspólnie z marką Kamis, już po raz trzeci startujemy z kampanią na blogach prywatnych. Poza cyklem ponad trzydziestu publikacji opartych o testowanie produktów, czytelnicy blogów będą mieli szansę na wygranie kilkunastu zestawów – upominków od producenta. W kampanii udział bierze dwanaście najpopularniejszych polskich blogów oraz serwisów z kilku kategorii tematycznych. Będą to między innymi: 2smaki.pltenpieknyswiat.plkocham-gotowac.blogspot.comartkulinaria.pljejkuchnia.pl oraz makecookingeasier.pl

 
Zapraszamy do śledzenia blogów oraz aktywnego uczestnictwa w konkursach!

Canon na blogach podróżniczych

Blomedia realizuje kolejną kampanię, tym razem jest to akcja dla marki Canon. Kampania display, skoncentrowana na blogach podróżniczych wystartowała 12 listopada i potrwa cztery tygodnie. Jej głównym zadaniem jest promocja nowych obiektywów fotograficznych EF. Kreacja Canon przekierowuje do strony na której osoby zainteresowane fotografią, mogą znaleźć wiele cennej wiedzy na temat obiektywów EF. Są to m.in. porady pogrupowane w zakładki tematyczne: makrofotografia, krajobraz, portret, sport/przygoda oraz kurs o obiektywach w formie wideo.


W akcji udział biorą cztery blogi podróżnicze: adamantwanderer.blogspot.com; praktycznyprzewodnik.blogspot.com; tenpieknyswiat.pl oraz dwujęzyczny blog thefamilywithoutborders.com – blog prowadzony przez polską dziennikarkę Annę i jej męża Thomasa, niemieckiego fotografa. Para na stałe mieszka w Niemczech, a większość czasu poświęca na podróże z dwójką swoich małych dzieci. Blog doceniany jest przez czytelników za wspaniałe zdjęcia, jak i nietuzinkowe treści, które opisują przygody rodziny bez granic z najbardziej egzotycznych miejsc na świecie.

Zapraszamy do śledzenia blogów!

Korzyści płynące z blogowania

Korzyści z prowadzenia bloga jest wiele, zanim jednak zaczniemy je przeliczać, warto pochylić się przez moment nad samą definicją blogowania. Pisać przecież można o wszystkim – o pogodzie, aktualnych wydarzeniach w kraju i na świecie, a także i przede wszystkim o ściśle określonych tematach z bardzo wyspecjalizowanych dziedzin.

Prowadzenie profesjonalnego bloga wymaga czasu i doświadczenia. Kiedy mówię “blogowanie”, mam na myśli nie tylko posty i ilość użytkowników skupionych wokół nich. Niezwykle ważne jest też kreatywne podejście autora do danego tematu i sposób przekazu, ponieważ sztuką jest wniesienie do internetu czegoś nowego i zainteresowanie tym czytelników. Kluczem do sukcesu jest tu nie tylko pisanie, równie ważna jest umiejętność słuchania i prowadzenia dialogu.

Zadaniem autora jest tworzenie świeżego i dynamicznego contentu, który pozwoli utrzymać frekwencję. Angażujące treści przyciągną czytelnika i zachęcą do udziału w dyskusji w realnym czasie, ale również do dzielenia się treścią w innych kanałach social media. Pozycjonowanie się na eksperta w określonej tematyce pozwoli zbudować sobie silną pozycję wśród rosnącej konkurencji, a tym samym uwiarygodni wizerunek autora w oczach potencjalnych reklamodawców. Niejednokrotnie autorzy, nie będący grafikami, czy programistami zmagają się z problemami technicznymi, które wymagają ciągłego poszerzania wiedzy praktycznej, a to z kolei dowodzi determinacji i chęci.  Wreszcie pozostaje nam kwestia wynagrodzenia, tak często pomijana w praktyce, a przecież nie powinno podlegać dyskusji, że prowadzenie bloga, to praca jak każda inna.

Będąc reklamodawcą, warto, z pomocą ekspertów uwzględniać blogi. Zanim jednak rozpoczniemy takie działania, należy opracować bardzo dokładnie całą strategię i rozważyć wiele opcji. Głównym problemem, z którym borykają się pracownicy działów marketingowych jest dobór odpowiednich mediów i tu pojawia się pytanie – gdzie ich szukać? Na rynku jest wiele agencji specjalizujących się w realizacji kampanii z wykorzystaniem blogów. Nieliczni jednak mają na tyle doświadczenia, by nie bać się pójść w stronę otwartego dialogu z konsumentami i dobrać odpowiednie kanały komunikacji. Reklama na blogu może stanowić doskonałe wsparcie działań w innych obszarach. Wiarygodność przekazu opiera się na partnerstwie przy współpracy z autorem, na daniu mu możliwości wpływu na ostateczny efekt. Blogerzy traktują swoich czytelników indywidualnie i tego samego wymagają od reklamodawców. Za ich przekazem stoją prawdziwi, wiarygodni ludzie, często eksperci nie możemy wymagać więc, by spełniali rolę “nośników” duplikujących surowy przekaz.

Warto rozważyć korzyści z punktu widzenia samego blogera, jak i reklamodawcy, ale spójne pozostają nadal te same zasady. Blogi nie są biernymi narzędziami komunikacji, ale miejscem, gdzie ludzie szanują nawzajem własne zdanie i przestrzegają pewnych ustalonych reguł. Blogosfera to doskonałe miejsce na ocieplenie wizerunku marki, nawiązanie interakcji z potencjalnym konsumentem, jednak upłynie jeszcze trochę czasu, nim wszyscy umiejętnie będą potrafili z tych możliwości w pełni korzystać.

1 2 3 4 5