Blog o tym co robimy, zawodowo :)

Piszemy o reklamie, content marketingu
i blogosferze.

Korzyści płynące z blogowania

Korzyści z prowadzenia bloga jest wiele, zanim jednak zaczniemy je przeliczać, warto pochylić się przez moment nad samą definicją blogowania. Pisać przecież można o wszystkim – o pogodzie, aktualnych wydarzeniach w kraju i na świecie, a także i przede wszystkim o ściśle określonych tematach z bardzo wyspecjalizowanych dziedzin.

Prowadzenie profesjonalnego bloga wymaga czasu i doświadczenia. Kiedy mówię “blogowanie”, mam na myśli nie tylko posty i ilość użytkowników skupionych wokół nich. Niezwykle ważne jest też kreatywne podejście autora do danego tematu i sposób przekazu, ponieważ sztuką jest wniesienie do internetu czegoś nowego i zainteresowanie tym czytelników. Kluczem do sukcesu jest tu nie tylko pisanie, równie ważna jest umiejętność słuchania i prowadzenia dialogu.

Zadaniem autora jest tworzenie świeżego i dynamicznego contentu, który pozwoli utrzymać frekwencję. Angażujące treści przyciągną czytelnika i zachęcą do udziału w dyskusji w realnym czasie, ale również do dzielenia się treścią w innych kanałach social media. Pozycjonowanie się na eksperta w określonej tematyce pozwoli zbudować sobie silną pozycję wśród rosnącej konkurencji, a tym samym uwiarygodni wizerunek autora w oczach potencjalnych reklamodawców. Niejednokrotnie autorzy, nie będący grafikami, czy programistami zmagają się z problemami technicznymi, które wymagają ciągłego poszerzania wiedzy praktycznej, a to z kolei dowodzi determinacji i chęci.  Wreszcie pozostaje nam kwestia wynagrodzenia, tak często pomijana w praktyce, a przecież nie powinno podlegać dyskusji, że prowadzenie bloga, to praca jak każda inna.

Będąc reklamodawcą, warto, z pomocą ekspertów uwzględniać blogi. Zanim jednak rozpoczniemy takie działania, należy opracować bardzo dokładnie całą strategię i rozważyć wiele opcji. Głównym problemem, z którym borykają się pracownicy działów marketingowych jest dobór odpowiednich mediów i tu pojawia się pytanie – gdzie ich szukać? Na rynku jest wiele agencji specjalizujących się w realizacji kampanii z wykorzystaniem blogów. Nieliczni jednak mają na tyle doświadczenia, by nie bać się pójść w stronę otwartego dialogu z konsumentami i dobrać odpowiednie kanały komunikacji. Reklama na blogu może stanowić doskonałe wsparcie działań w innych obszarach. Wiarygodność przekazu opiera się na partnerstwie przy współpracy z autorem, na daniu mu możliwości wpływu na ostateczny efekt. Blogerzy traktują swoich czytelników indywidualnie i tego samego wymagają od reklamodawców. Za ich przekazem stoją prawdziwi, wiarygodni ludzie, często eksperci nie możemy wymagać więc, by spełniali rolę “nośników” duplikujących surowy przekaz.

Warto rozważyć korzyści z punktu widzenia samego blogera, jak i reklamodawcy, ale spójne pozostają nadal te same zasady. Blogi nie są biernymi narzędziami komunikacji, ale miejscem, gdzie ludzie szanują nawzajem własne zdanie i przestrzegają pewnych ustalonych reguł. Blogosfera to doskonałe miejsce na ocieplenie wizerunku marki, nawiązanie interakcji z potencjalnym konsumentem, jednak upłynie jeszcze trochę czasu, nim wszyscy umiejętnie będą potrafili z tych możliwości w pełni korzystać.